OT: Jak dekodovat multiline HTTP hlavicky?

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Wed May 27 19:42:19 CEST 2009

Analyzou packetu jsem zjistil ze mi Tomcat 5.5 rozdeluje dlouhe
odchozi hlavicky, lame je na 80znaku. Nelibi se to web prohlizecum.

Hlavicka pak vypada

Referer: http:/dasdasdasdasdasddsadasdasdasasd
[1 mezera]pokracovanihlavicky
\r\n

O multiline hlavickach jsem si precetl zde:
http://www.w3.org/Protocols/rfc2616/rfc2616-sec4.html#sec4.2

ale neni mi z te dokumentace jasne jak se maji spravne ty multiline
hlavicky dekodovat zda maji byt:

a)
Hlavicka: prvniradkadruharadka
nebo
b)
Hlavicka: prvniradka[SP]druharadka

Ja bych se priklanel pro moznost b) protoze ve specifikaci HTTP/1.0 draft pisi:

HTTP/1.0 headers may be folded onto multiple lines if each
continuation line begins with a space or horizontal tab. All linear
whitespace, including folding, has the same semantics as SP.
       LWS            = [CRLF] 1*( SP | HT )
However, folding of header lines is not expected by some applications,
and should not be generated by HTTP/1.0 applications.

Pokud mam pravdu a b) je spravne tak je to ocividne chyba tomcatu
jelikoz lame radek ktery neobsahuje mezeru.

Mne by zajimalo zda je spravne a) nebo b) abych vedel co mam vlastne
opravit a zda se nekdo setkal s aplikaci ktera posila tolik cookies ze
je musi server posilat jako multiline, rad bych se na ni kouknul.