Upgrade mixovaneho systemu baliku/portu

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Fri May 15 17:33:01 CEST 2009

> Jestlize jsou zastarale, pak spusteni systemu na aktualizaci je proste
> bude chtit zaktualizovat. Pokdu ej nechces prekladat, nezbyva ti, nez
> je
> zaktualizovat (driv) rucne - stahnutim noveho baliku a
> pkg_delete/pkg_add ...
>
> Alternativne lze rict, ze nektere konkretni baliky se nemaji upgradovat
> vubec - alespon v portupgrade systemu to jde, jak v portmgr nevim.
>
>                       Dan

Omlouvam se za rozsahlejsi pripominku:
Nevim jak kdo jiny, ale pouzivam nasledujici postup, privitam jakekoliv
navrhy ci doplneni:
1) Upgrade src pomoci csup

2) Presun pkgdb databaze (obcas se tim clovek vyhne pkgdb -F)
/bin/mv /var/db/pkg/pkgdb.db /var/db/pkg/pkgdb.db.old

3) Upgrade portu portsnap
/usr/sbin/portsnap fetch
/usr/sbin/portsnap extract
/usr/sbin/portsnap update

4) Vycisteni starych baliku
/usr/local/sbin/portsdb -Ff
/usr/local/sbin/portsclean -CDLP

5) Pouhe stazeni zdrojaku před kompilacemi (pro potrebne upgrade)
/usr/local/sbin/portversion -vO | /usr/bin/grep '<' | /usr/bin/awk '{ print
$1 }' | /usr/bin/xargs /usr/local/sbin/portupgrade -fF

6) tady by nemuselo byt spatne pouzit pro upgrade package primo, treba
takovy OpenOffice, Koffice, KDE nebo neco jineho, podobne velkeho. Tusim by
to mělo jit timto zpusobem:
/usr/bin/xargs /usr/local/sbin/portupgrade -PP {port}

7) Upgrade z portu
/usr/local/sbin/portversion -vO | /usr/bin/grep '<' | /usr/bin/awk '{ print
$1 }' | /usr/bin/xargs /usr/local/sbin/portupgrade -fybep

8) Opravy potencialnich problemu v Perlu
/usr/local/bin/perl-after-upgrade -f

9) Restart sluzeb.

Bod 5 nemam zatím resen, body 6,7,8,9 delam jednou za cas.
K tomu otazky:
Q1: Je dulezite kompilovat kernel a world pred, nebo je uplne jedno poradi?
Dle meho mohou byt konkretni zavislosti na urcitych feature, ktere nasledne
ovlivnuji chod kompilovanych aplikaci.

Q2: Je mozne najit porty, ktere nejsou potrebne pro zadne jine porty ? Nebo
nejaky strom zavislosti, ktery neni uz pro nic potreba ? Jde mi napr. o Perl
moduly, knihovny a dalsi balast, ktery po deinstalaci nekterych portu uz v
systemu pouze zabira místo.

Honza