OT - vi nekdo jak presne funguje microsofti RPC over HTTP?

Radomír Tománek rtomanek at epark.cz
Thu May 14 22:14:11 CEST 2009

Dobrý den,
Omlouvám se předem za OT, ale rád bych se zeptal, jestli někdo nevíte, jak
přesně funguje RPC over HTTP. Jde o komunikaci mezi Outlookem  a MS Exchange
2003. V MS materiálech se uvádí, že je potřeba na firewallu povolit a
forwardovat porty 6000-6004, ale když jsem při ladění problémů sledoval
provoz, tak se mi to jeví jako že outlook začne komunikovat na port 443
(https), firewall packety předá na exchange, kde je dekóduje IIS, na pomoc
si zavolá nějakou knihovnu rpcproxy.dll (nebo tak nějak se to jmenuje) a
odpověď od serveru ke klientovi je zase zabalená do https a poslaná zpět.
Pak ale nechápu ten požadavek na otevření portů 6000-6004. Na lokální síti
mi to funguje, ale z internetu ne. Tak nevím.

Díky

RaT