Fatal trap pri starte kernelu - TC261LDX

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 12 16:42:04 CEST 2009

Jozef Drahovsky napsal/wrote, On 05/12/09 16:01:
> Nabootovat dokaze ale pri starte kernela z instalacneho media,

> Fatal trap 9: general protection fiult while in kernel mode
> cpuid=0; aicp id=00
> instruction pointer = 0x80:0xa0ec
> stack pointer = 0x28:0xf9e
> frame pointer = 0x28:0xfd2
> code segment = base 0xc00f0000, limit 0xffff, type 0x1b
> = DPL 0, pres 1, def32 0, gran 0
> processor eflags = interrupt enabled, IOPL =0
> current process = 0 (swapper)
> trap number =9
> panic: general protection fault

> posledna hlaska predtym je:
> [...]

PNP0303 je klavesnice. Potiz by byla, pokud technologicky pocitac vubec
ISA klavesnici nema - tedy - vubec nema klavesnicovy chip. To by pak ale
snad PNP0303 nenadetekoval vubec. Tato teorie by ale vedla ke zkousce,
jestli na veci neco zmeni start s konzoli nasmerovanou do seriaku (tedy
ne z klavesnice).

Jina teorie rika, ze problem nastal v dobe detekce ISA PNP zarizeni.
Navic, IP v okamziku padu mi pripada byt adresa v BIOSu (nenosim memory
mapu v hlave, mozna se pletu). Mohlo by tedy jit o problem souvisejici s
PNP. TO by nabizelo tyto moznosti:

1. Zkusit kernel uplne bez PNPBIOSu

nez se ale vrhnes do pripravy customizovaneho instalacniho CD s vlastnim
kernelem, mozna stoji za to venovat chvili casu jine teorii - a to, ze
problem je v interakci ACPI a PNP. To znamena - zkusit v BIOSu zakazat
(nebo povolit, podle toho, jaky je soucasny stav) ACPI. A take pri
startu kernelu lze zvolit start bez acpi, takze bych zkusil i tuto moznost.

Taky to ale muze byt tak, ze hlasky, ktere vidime, nepatri
problematickym zarizenim - a spadne to az pri pokusu obslouzit "dalsi v
rade". jake - to ale nevime. Pak by samozrejme byal mimo jak teorie o
nepritomne klavesnici, tak by razem byla nejsita teorit o PNP (dalsi
zarizeni nemusi byt PNP).

A to pomijim pesimistickou moznost, ze za tim muze byt neco naprosto
jineho ...

V takovem pripade bych zkusil nonSMP/nonAPIC (pozor, APIC neni totez, co
ACPI) kernel, ale to uz jsme, zaprve, znovu u vlastniho kernelu a za
druhe, neexistuje zadne racionalni zduvodneni, proc si myslim, ze prave
tento pokus ma vetsi smysl, nez nektere jine. Ale ja bych ho udelal ...