PF nad bridge

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed May 6 15:56:23 CEST 2009

Cizek.Milan wrote:

> Ahoj,
> snažím se přenést jedno funkční řešení z 6.3-RELEASE na 7.1, ale nedaří se. :-(
>
> 2x síťová karta v bridge, IPFW+PF, ukázka rc.conf...
>
> ifconfig_fxp0="192.168.1.14/24 up"
> ifconfig_rl0="up"
>
> cloned_interfaces="bridge0"
> ifconfig_bridge0="addm fxp0 addm rl0 up"
>
> pf_enable="YES"
> pflog_enable="YES"
>
> firewall_enable="YES"
> firewall_script="/etc/rc.firewall"
> firewall_quiet="YES"
> firewall_logging="YES"

> [...]

Muzu jen tak ze zvedavosti vedet, proc tam jsou dva firewally? Tedy IPFW
i PF?

Kazdopadne mezi 6.x a 7.x PF je tusim rozdil v tom, ze v 7.x se
automaticky pridava 'keep state', to by ale asi nemelo mit vliv na to,
jestli nejaky provoz potece skrz PF.

Co je ted tedy konkretne za problem? brdige funguje, ale neaplikuji se
na nej zadna pravidla z PF? Je PF skutecne spusteno a jaka jsou tam
pravidla (to je asi ta nejdulezitejsi informace, ktera tu zcela chybi,
stejne jako pravidla z IPFW)

Mirek