FreeBSD na minipocitaci bez disku a ventilarota

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Thu Apr 30 12:42:50 CEST 2009

> Ja s NATovanim takoveho provozu nemam zadne zkusenosti, ale jen bych se
> rad zeptal, jestli neni ten nejzasadnejsi rozdil v NATu prave u pouzite
> technologie, kde pokud se nepletu, tak IPFW na to pouziva user space
> daemona a PF dela NAT v kernelu... takze bych ocekaval, ze bude PF pro
> NAT vyrazne lepsi (ale moje znalosti a prakticke zkusenosti v tehle
> oblasti se blizi nule :] tak se rad necham poucit)

jo, je to tak. Ja nenatuju stovky MB, jen desitky a moje zkusenost je
presne takova. IPDIVERT u IPFW mi dost zatezoval stroj i pri 15MBit.
Kdyz jsem zkusil PF, tak zatizeni serveru vyrazne kleslo.
Vyrazne lepsi je pomerne nova vec IPFIREWALL_NAT, coz je kernelova vec.
Zkousel jsem ho na 3 instalacich (asi vse 7.0), vykonove je na tom imho
lepe nez PF, ale ve dvou pripadech se mi choval dost podivne. V jednom
pripade natoval jen cast provozu a se zbytkem proste nic nedelal a v
druhem se mi tez nechoval uplne korektne. Ale to jsou asi tak pul roku
stare zkusenosti, dnes to muze byt uplne jinak. Na jednom stroji mi
IPFIREWALL_NAT tech pul roku bezi. Blize jsem to nezkoumal.

Ale vykonove je to proto ipdivertu uplne nekde jinde.

PM

--
# Petr Macek
# pm at kostax.cz