FreeBSD na minipocitaci bez disku a ventilarota

Dušátko Jan jan at dusatko.org
Mon Apr 27 18:11:24 CEST 2009

> Potrebujem spravit ruter s webom/php5 perl  a blbostmi ako DHPC, DNS,
> NTP, NAT/PAT atd
> na energeticky nenarocnom pocitaci pre 24/7, ale aby stihal rutovat
> aspon 20 Mbps.
> Idem vyskusat/objednat  TC-261LDX mini, 1x CF, 1x SD,1GHz, 2x LAN,
> fanless, 256MB
> http://www.asm.cz/zbozi/tc-261ldx-mini-1x-cf-1x-sd1ghz-2x-lan-fanless-
> 256mb.html
>
> Otazka do plena, ma niekto skusenost s FreeBSD na takomto HW,
> respektive
> nejakom podobnym?

> [...]

Je to trochu od veci, ale zkusenost:

Kdysi jsem delal neco podobneho na microATX a nanoATX motherboardech. Intel
microATX jsou zde
http://www.intel.com/products/desktop/motherboard/index.htm?iid=desk_nav+boa
rd, bohuzel momentalne podpoduji CPU na bazi DualCore (vysoky kmitocet a
topi). Hledam kdo momentalne v Cechach prodava nanoATX s chipsetem od
Intelu, tenkrat jsem mel problemy s VIA a tak uz nanoATX/VIA nesmi do domu.
Deska mela ICH7, dve sitovky, Pentium4M a 512MB RAM. Pouzil jsem dva 20GB
notebook disky pres integrovany IDE RAID, dnes bych tam uz radeji dal Intel
SSD. Melo to pouze pasivni chlazeni, ale CPU jsem vybiral podle spotreby, ne
podle vykonu. Je to pod strechou, potesilo mne kdyz to tam prezilo teploty
okolo 50C a v zime -10.
Na VIA chipsetu jsem mel problem se sitovymi kartami a internim radicem
(kvuli RAID 1). Na Intel chipsetu jsem tento problem nemel, ale je to pouze
otazka jak se clovek strefi.

Honza