FreeBSD na minipocitaci bez disku a ventilarota

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Apr 27 17:33:31 CEST 2009

Jozef Drahovsky napsal(a):
> Potrebujem spravit ruter s webom/php5 perl  a blbostmi ako DHPC, DNS,
> NTP, NAT/PAT atd
> na energeticky nenarocnom pocitaci pre 24/7, ale aby stihal rutovat
> aspon 20 Mbps.
> Idem vyskusat/objednat  TC-261LDX mini, 1x CF, 1x SD,1GHz, 2x LAN,
> fanless, 256MB
> http://www.asm.cz/zbozi/tc-261ldx-mini-1x-cf-1x-sd1ghz-2x-lan-fanless-256mb.html

Ahoj,
nejsem si jisty tim, jestli je to stastna volba, s ohledem na to, ze tam
vidim tu zkratku NAT.
Ja v dobe, kdy tok do site byl prave neco kolem tech 20 mbit, jsem musel
odstavit router, ve kterem byl celeron 2,4 GHz, protoze vytizeni CPU
bylo ve spickach opravdu uz neunosne. A uz nejakou chvili pred tim jsem
musel puvodnich 256 MB RAM rozsirit o dalsich 512, protoze prave
zminovany NAT zral vsechno, co kde zbyvalo volneho.

Na druhou stranu, dnes, kdy mam na tom routeru Core2 duo na 1.86 GHz a 1
GB RAM, ta masinka nevi, ze CPU neco dela, i kdyz pres nej tece ve
spickach pres 40 mbit.
DNS, DHCP, NTP - to pobezi i na 486, web je kapitola sama pro sebe - tam
zalezi na tom, jaka tam bude navstevnost, co se tam bude dit, jak moc
pocitani budes chtit po PHP apod.

Zbynek