RAID monitoring - ServeRaid 7k / ips /

Jiri Kubina jiri.kubina at osu.cz
Fri Apr 24 08:57:00 CEST 2009

Dobry den

Hledam reseni jak monitorovat stav logickych jednotek /nebo alespon
fyzickych/ zapojenych do radice ServeRaid 7k /server IBM x346/ pouzity
driver ips. Narazil jsem na nastroj uvedeny zde
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-scsi/2006-February/002304.html
, ktery sice stav zobrazi, ale nasleduje totalni pad serveru /asi za
10s/. Predpokladam, ze se zepta driveru nejak "nesetrne". Po tretim
pokusu se poskodil FS takovym zpusobem, ze jsem musel preinstalovat
system :o) . Jinak jedu 7.1-RELEASE-p4 FreeBSD amd64.

Stacil by mi i vypis jaky se objevuje pri startu radice v dmesg:

ips0: adapter type: ServeRAID 7k
ips0: logical drives: 2
ips0: Logical Drive 0: RAID5 sectors: 286744576, state OK
ips0: Logical Drive 1: RAID1 sectors: 585936896, state OK

Pouzivate nekdo tento radic ? Monitorujete ho ?

Predem diky za nasmerovani.

--
Jiri Kubina
Linux/Unix & Network Administrator