IPSEC - prechod z ISA serveru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 20 14:39:06 CEST 2009

Richard Willmann napsal/wrote, On 04/20/09 13:59:
> btw: nevies ako funguje na linkach s nizkym MTU DNS? RFC hovori, ze
> pakety by nemali byt vacsie nez ... resp. existuje podmienka na
> implementacie, ze prijimatel musi prijat paket nejakej minimalnej dlzky,
> cislo si nespomeniem, (576 bajtov ?) ale je pomerne nizke a v praxi su
> tie pakety urcite vacsie.

Ne, to urcite nejsou, maximalni dovolena velikost DNS UDP paketu je 512B
coz je s rezervou min nez nejmensi povolena MTU (576B). Takze DNS paket
a MTU se nikdy nemohou potkat. Vetsi DNS paket muzes potkat bud' pri
pouziti TCP a nebo pokud se klient a server shodli na EDNS0 rozsireni
(RFC2671). Ale nezda se mi, ze by prilis vyznamne mnozstvi realneho
provozu tohle rozsireni pouzivalo. A navzdory tomu se mi nezda, ze by
nejaka vetsi cast DNS provozu probihala pres TCP - takze ja bych nerekl,
ze tech 512 v praxi nejak bezne nestaci ...