izolacia SMTP serverov [WAS: "Dva NATy" za jednim strojem]

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 17 10:21:37 CEST 2009

Dušátko Jan napsal/wrote, On 04/17/09 09:22:

> Mohl by i presto Richard napsat vyhody a Dan nevyhody rozdeleni mail a relay
> serveru ?

Nemyslim, ze "nevyhody" je spravne slovo. Jak bych spis popsal takhle:

Dalsi server ? Ne bez dobreho duvodu!

Mam-li spustit dalsi server ("oddeleny") pak je to dalsi konfigurace,
dalsi prace navic, dalsi misto, kde lze udelat chybu, dalsi misto na
ktere lze utocit. Pokud si tim vyresim nejaky problem (natolik
nezanedbatelny, ze to za tuto cenu stoji) a pokud jsem se z moznych
reseni rozhodl, ze optimalni je prave tohle, pak je to naprosto v poradku.

Mozna jsem ale dany problem vyresil jinak. Nebo ho vubec nemam. Nebo
sice dane riziko existuje, ale s ohledem na charakter site, uzivatelu a
provozu je natolik male, nebo pripadne skody, kdyby nastalo, jsou
natolik male, ze proste nema dobry smysl vytvorit (vetsi ?) riziko
"dasiho serveru".

Ja proste jen nesouhlasim s tim, ze poskytovatel pripojeni automaticky
potrebuje oddelene SMTP servery (a kdo je nema je cune) stejne jako
nesouhlasim, ze autoritativni DNS server a smart-resolver automaticky
musi bezet oddelene, jinak se jedna o sit, ve ktere je bordel.

Takhle jednoduche mi to proste nepripada.