"Dva NATy" za jednim strojem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 12 04:59:31 CEST 2009

Jaroslav Juha wrote:
> resim nasledujici problem - mam jeden FBSD router, ktery ma 1x WAN a 1x
> LAN, na LAN pouzivam dva rozsahy adres - 192.168.2.0/27 a
> 172.16.10.0/28. Na WAN mam dve verejne IP adresy + NAT. Potrebuji
> zajistit to, aby se mi komunikace ze segmentu 192.168.2.0/27 tvarila
> jako ze je z jedne venkovni IP a ze segmentu 172.16.10.0/28 jako ze je z
> druhe venkovni IP. Pritom ale, aby byly oba segmenty za NATem - adresy
> na WAN jsou obe verejne... Zatim v tom nemam moc jasno... Poradi nekdo?

To neni tak slozite. Ty NATy proste musis mit dva. Jeden musi na divert
port dostavat komunikaci z jednoho vnitrniho rozsahu a vsechno, co
prijde na jemu prislusnou vnejsi IP. No a ten druhy zas na jiny divert
port ten druhy rozsah a tu druhou vnejsi IP. To vsechno zajistis v
konfiguraci firewallu.

Zbyva drobnost - spustit ty NATy dva - jeden pro ten jeden divert port,
druhy pro ten druhy. Jo - a kazdemu z nich musus rict IP adresu na
kterou preklada (tusim option '-a').