Dual NIC, problem s nedostupnosti

Lubos Dolezal jf at rtfm.cz
Fri Mar 27 16:20:36 CET 2009

Zdravim,

Take dekuji za reakci :)

Marian Cerny napsal(a):
> Takto by sa to spravalo, keby prichodzie pakety sli cez bge0 (coz by
> mali) a odchodzie pakety sli cez bge1 (coz by tiez mali, pretoze su v

^--- to si prave nejsem jisty, ze by mely jit pres bge1, protoze jdou, vznika
zrejme ten problem. Myslim, ze by "11.23" by mela pakety pro "jinou" sit proste
vracet na svoji default GW ("11.1") a ne je nechat "prosakovat" na "bge1" a
vracet je pres tento iface.

> rovnakej sieti), ale nieco by odchodzim paketom davalo ip adresu
> 172.25.9.12 a nie 172.25.11.23 (co by sa asi nemalo stavat). Mozes to
> overit tcpdump-om?

tcpdump zkusim, ale zrejme to ukaze to, co jsem napsal vyse.

> Tie spojenia by IMHO mali byt smerovane na bge1.

Mozna jsem uvedl spatne "na bge1", melo by to byt spis "pres bge1".

> Nemas tam este nejake NAT, alebo firewall?

nn, nic takoveho. Na vlastnim serveru jsem fw (pf) zakomentoval v rc.conf a
server byl mezi tim zrestartovan, net.inet.ip.forwarding je nastaven na 0.

Diky.

Lubos Dolezal