jak na demona mysqld

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Wed Mar 25 12:32:46 CET 2009

> Asi sa budes musiet hadat, pretoze ten config je skutocne
> /usr/local/etc/my.cnf (tato lokacia vychadza z filozofie FreeBSD
> portov a ich lokacie mimo base system :)
> A napriklad ja este pre istotu soft-linkujem tento konfig do
> /var/db/mysql/

OK, ale jak mi vysvetlite tohle
 ll /etc/ | grep my
-r--r--r--  1 root  wheel      4973 Feb  4 14:47 my.cnf

a ze kdyz do sekce [mysqld] napisu ty parametry, tak je to akceptuje?

Po restartu mysql

SHOW VARIABLES like 'character_set_system';
+----------------------+-------+
| Variable_name        | Value |
+----------------------+-------+
| character_set_system | utf8  |

nehlede ke komentari tohoto souboru
# You can copy this file to
# /etc/my.cnf to set global options,
# mysql-data-dir/my.cnf to set server-specific options (in this
# installation this directory is /var/db/mysql) or
# ~/.my.cnf to set user-specific options.

cimz je muj puvodni dotaz vyreseny.
Jen mi prozradte, jak v configu zmenim hodnotu pro sadu klienta
zkousel jsem v sekci [mysql] vlozit
character_set_client=utf8

ale mysql klient protestuje, ze je to neznama hodnota. Nekde to ale musi
jit nastavit , krome obligatniho SET NAMES utf8;