jak na demona mysqld

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 25 11:10:23 CET 2009

Jaroslav Votruba wrote:

> chci si nastavit na zkusebni DB natvrdo kodovani na UTF8. Vim, ze to
> muzu udelat prikazem SET, ale chci to proste zkusit takhle.
> zastavil jsem MYSQL a spustil prikaz
> /usr/local/libexec/mysqld -uroot --character-set-server=utf8
> --collation-server=utf8_czech_ci  --character_set_client=utf8
> demon neprotestuje, ale skoncim
> /usr/local/libexec/mysqld -uroot --character-set-server=utf8
> --collation-server=utf8_czech_ci
> 090325 10:16:25  InnoDB: Started; log sequence number 0 43675
> 090325 10:16:26 [Note] /usr/local/libexec/mysqld: ready for connections.
> [...]

Co znamena "natvrdo"? Zadne natvrdo tam neni, je to jen vychozi
nastaveni, ktere si kazdy klient muze prepnout na svoje vlastni prostym
zavolanim SET NAMES latin2;
Pro konkretni databazi pak pri vytvareni prikazem CREATE DATABASE
moje_databaze DEFAULT CHARACTER SET utf8 DEFAULT COLLATE utf8_czech_ci;

Jinak ke spousteni MySQL serveru doporucuji pouzivat
/usr/local/etc/rc.d/mysql-server restart
Do toho scriptu nezasahovat a veskere volby nastavovat editaci
(vytvorenim) souboru /usr/local/etc/my.cnf
Tam se toho da nastavit opravdu hodne, ale na to si clovek musi nejprve
precist neco z manualu MySQL a pripadne zkopirovat a upravit ukazkove
my.cnf soubory z adresare /usr/local/share/mysql/

Dalsi moznosti je vychozi kodovani zmenit pri kompilaci portu, napriklad
pouzitim WITH_CHARSET=utf8 WITH_XCHARSET=all WITH_COLLATION=utf8_czech_ci

Mirek