zjisteni kodovani souboru

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Mar 23 13:45:40 CET 2009

On Mon, 23 Mar 2009, Jaroslav Votruba wrote:

> poradte mi, jak zjistit v jakem kodovani jsou soubory. Potrebuji jich vetsi
> mnozstvi ruznych kodovani prevest na jedno. Konverzi scriptem provedu pres
> iconv, ale musim znat puvodni kodovani.

	presne tak - ty ho musis znat.

	zamysli se nad tim, co chces. Jak poznas win-1250 od lat2? Ze znaku
z/s s diakritikou (nebo jaky to jsou); kdyz je vsechno OK az na ty 2 znaky,
ale divam se na to v kodovani lat2, tak to je asi 1250. Atd.

	kodovani souboru je o semantice, takze by se to muselo resit nejak
heuristicky. Nevim, jestli na to nejaky program, treba v portech, existuje.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz