rozlišení obrazovky v systémové konzoli

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 23 02:20:01 CET 2009

Peter 'mcmiazga' Jamnicky napsal/wrote, On 03/20/09 10:39:
> Funguje to este? Naposledy som to pouzival v 6.x no na 7.x mi to
> nechcelo chodit.
>
> options         SC_PIXEL_MODE
> options         VESA
> options         VGA_WIDTH90
>
> Po reinstalacii kernelu z akejkolvek konzoly mne nefunguje vidcontrol -g
> 100x37 VESA_800x600 pricom pri 6.x som nemal problem...

Ja snad jen pro doplneni - ten prvni option je potreba jen v pripade, ze
hodlas provozovat textovou konzoli v "grafickem" rezimu (VESA_800x600 je
ten pripad) zatimco VGA_WIDTH90 je potreba jen pro textove rezimy s
poctem sloupcu 90. Pokud tedy nemas oblibena rozliseni dve, pak tyto
optiony nejsou treba soucasne. Pro kterykoliv z nich je treba kernel
prelozit.

VESA zpristupnuje rezimy dosazitelne pres stejnojmenne API a je to
loadable modul (kernel tedy neni treb aprekladat a ani restartovat).

Nejcastejsi duvod, proc prepinani do toho ktereho rezimu nefunguje je
ten, ze nejsou aktivni potrebne fonty. Nejsnazsi reseni je nahrat
vsechny tri typy (8x16,8x14,8x8). Samozrejme pomijim variantu, ze
pritomna graficka karta pozadovany mode vubec nepodporuje.

VESA rezimy nejsou a nemohou byt dostupne na AMD64 jadrech, protoze na
nich neni mozne zavolat prislusne VESA rutiny v BIOSu, ktere jsou pro
prepinani rezimu esencialni. To ale zarve uz pri pokusu o preklad jadra
s VESA modulem inside ...