Spolecny / pro vice stroju

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Thu Mar 19 14:06:12 CET 2009

Robert Kania napsal(a):
> Zdravim,
>
> mam externi diskove pole, ze ktereho chci startovat vice stroju. Moje
> predstava je takova, ze vsechny stroje budou mit spolecnou root
> partition mountovanou read-only a vlastni /var, /tmp, ...
>
> Vsechny stroje budou mit stejnou prevaznou cast rc.conf, pouze nektere
> promenne se budou lisit. Potrebuji hlavne nastavit hostname, ip adresy a
> obcas promenne specificke pro sluzby na danem stroji. Nechci pouzit
> dhcp, potrebuji aby ip adresy byly nastaveny staticky.
>
> Snazim se najit reseni, ktere bude co nejspolehlivejsi a nejmene
> [...]

Jiz jednou zde padlo, ze rc.conf je vlastne obycejny skript, ktery se
spusti v "urcitem okamziku" a udela pouze to, ze nastavi hodnoty
promennych v nem uvedenych.
Nestudoval jsem, ve kterem "urcitem" okamziku se rc.conf spousti. Pokud
ten "urcity okamzik" je PO namountovani vsech filesystemu podle
/etc/fstab, pak by nemel byt problem, aby v /etc/rc.conf byl jednoduchy
odkaz na spusteni skriptu umisteneho v miste, ktere ma kazdy stroj svoje
vlastni (napr. v /usr/local/etc/rc.conf). Obsah a syntaxe tohoto souboru
pak budou stejne, jako standardni rc.conf

Zbynek Burget