Mrznuce FTP

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Sun Mar 15 00:55:52 CET 2009

Pozdravujem,

zopar klientov sa mi stazuje na "mrznuce FTP". Snad s tym bude mat niekto
nejaku skusenost...

Situacia je nasledovna:

Na strane serveru je pure-ftpd a PFko. Pure-ftpd je spustene s
flagmi -p45000:55000 (aby ste nemuseli hladat, hovori to o tom, ze pri
pasivnom prenose pouzi porty z tohoto intervalu). V PFku su taketo pravidla:

#; FTP
pass  in  quick on $C_WAN_IF inet proto tcp  from any to $C_FTP_IP port ftp
flags S/SA keep state
pass  in  quick on $C_WAN_IF inet proto tcp  from any to $C_FTP_IP port
$C_FTP_MIN_PORT >< $C_FTP_MAX_PORT flags S/SA keep state

Okrem toho PFko iba normalizuje, ziadny rate-limiting nie je nastaveny.

Na strane klienta je v drvivej vacsine Total Commander a Windows, obvykle XP
alebo Vista.

Sam som to skusil a zistil som, ze to pada velmi sporadicky bez zjavnej
priciny. Testy som spravil na nasom firemnom radiu. Linka je bez strat a
vyclenil som si symetricky 2 MBit. Ako firewall som pouzil ZyWALL a
nastavenym NAT 1:N.

Najprv som upodozrieval stavove firewally na oboch koncoch ale velmi rychlo
som zistil, ze tam chyba nebude. Na strane pure-ftpd mi pfctl ukazalo
maximum cca. 2000 entries v statovej tabulke. Podobne cislo aj ked mensie
som nasiel na ZyWALLy. Ten ukazuje maximalny limit (v mojom pripade 3000) a
cislo "Historical high since last startup: 111".

Ked som sa pozrel na Total Commander, hore som nasiel "log" ... Posledne
riadky pri pade:

PASV
227 Entering Passive Mode (217,67,23,73,202,174)
STOR Reorder.php
150 Accepted data connection
Upload: 1 474 bytes
Cancel pressed!
SIZE Reorder.php
Copied (15.03.2009 0:38:42):
E:\_wwwroot\magento\app\code\core\Mage\Sales\Helper\Reorder.php ->
ftp://test.local/data/a/magento/app/code/core/Mage/Sales/Helper/Reorder.php
1 474 bytes, 0 bytes/s
OFFLINE

tlacitko cancel som stlacil po chvilke co sa zastavil progress bar... Subor
"Reorder" bol na servri vytvoreny ale s nulovou velkostou.

Total Commander mame vo firme kupeny a tak som napisal na support a dostal
som velmi hlupu odpoved v zmysle ze si mam nastavit pasivny mod a nastavit
posielanie NOOP koli keep alive :)

Este drobnost na zaver, prenos je v pasivnom mode avsak pada to aj v
aktivnom.

Ak uz niekto z Vas nieco podobne videl, budem rad aks a podelite o
skusenosti ...

d~

rwi