pkg_add a pkg_deinstall

Marek Melnyčok marek.melnycok at gmail.com
Thu Mar 12 13:17:33 CET 2009

Zdravím,
jsem naprostý začátečník ve FreeBSD, po zdárné instalaci a
konfiguraci jsem si začal hrát s instalováním programů. Jako root
nainstaluji pomocí "pkg_add -r" aplikaci, kterou jsem se poté
pokoušel pomocí "pkg_deinstall" odinstalovat, ale bohužel systém mi
hlásí, že takový příkaz nezná. Googlil jsem, ale nikde jsem se
nedozvěděl, proč by to takto nemělo fungovat? Další věc která
mě trápí je, když se přihlásím jako normální uživatel a chci
se z něj přepnout do "root" pomocí "su -", tak to bohužel také
nefunguje a musím zhodit Xka a příkazem exit se teprve dostanu na
login, kde se již jako root přihlásím.

Budu velice rád, když mi to někdo objasní.

Moc děkuji

Marek Melnyčok