Blokovani P2P

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 8 20:54:29 CET 2009

Mirek sice napsal:
> Myslel jsem doprogramovat, takze nic jednoduchyho :)

... ale ve skutecnosti je to pomerne trivialni. ;-)

Cele je to obsazeno v patchi:
http://www.freebsd.cz/~dan/patch-LIBALIAS+NATD

ten staci dat do /usr/src, a pak uz jen
  -------------------
cd /usr/src ; patch <patch-LIBALIAS+NATD
cd /usr/src/lib/libalias ; make all install
cd /usr/src/sbin/natd ; make all install
  -------------------

Od te chvile umi natd "navic" option -L za kterym je cesta k LOG
souboru. Oproti puvodnimu stavu (logovat do souboru umi i puvodni
libalias, ale jen do souboru pevneho jmena) se soubor pri startu
neprepisuje, ale pridava se do nej. A natd reaguje na signal SIGHUP, po
kterem znovuotevre logovaci soubor (umozni tak rotovani).

Tyka se to pouze "user space" prekladu. Do "kernel space" varianty jsem
nezasahoval.

Poskytnuty patch je urcen pro 7.1, variantu pro 6.4 se stejnou vyslednou
funkcionalitou mam taky.

Samozrejme plati, ze kdyz udelas upgrade systemu aniz znovu aplikujes
patch, tak funkcionalita zmizi. To u me problem neni, protoze mam
vlastni centralni distribucni server a na nem tohle hlidaji scripty,
takze "vlastni" patche jsou aplikovane ihned po "make update".

						Dan

P.S. Nerikam, ze "custom patche" jsou vhodna cesta pro kazdeho, ale me
uz se to vyplati. Vetsinu uprav (a oprav) jsem zaslal i do PR systemu,
ale nemam cas cekat prumerne dva roky, nez si to tam nekdo precte a pak
dalsi pulrok az rok, nez se to dostane do RELEASE.