Blokovani P2P

Jaroslav Juha freebsd at server.juhacr.net
Sun Mar 8 09:55:35 CET 2009

Miroslav Prýmek wrote:

>Myslel jsem doprogramovat, takze nic jednoduchyho :)
>Ale hlavne to byl spis vtip, myslim, ze resit to bastlenim natd nebo
tcpdumpem asi nebude uplne nejspravnejsi cesta...

>M.

Proc ne? V situaci, kdy si vypis z tcpdumpu na onom konkretnim rozhrani
ocesu natolik, ze budu mit opravdu jen cas, odkud a kam a vyhodim
vsechny duplicitni vypisy v useku 10 minut, tak je to naprosto
postacujici, nebudou se nafukovat logy a tim padem bude lepsi
prehlednost i archivace, ne? ;-) Jestli se nepletu, tak telekomunikacni
zakon presne neudava, co se ma logovat. Jen rika obecne, ze poskytovatel
s verejnou siti ma archivovat zaznamy komunikace za poslednich pul roku
(abych to nemotal, tak v mem pripade se stale jedna o sit neverejnou,
toto beru spise jen jako pojistku pro uplnost). Pokud by za mnou nedej
boze prisli policajti s tim, ze maji podezreni, ze tato konkretni IP v
tomto datu a priblizne +/- takovemto case komunikovala s touto konkretni
IP (a z pohledu zakona je na tom neco, co je event. zajima), tak jim
budu moci rict treba ano, mam to v zaznamech, opravdu z neverejne IP te
a te, kterou ma tento clovek probihala skrze NAT inkriminovana
komunikace. To staci...

J.