HW konfigurace

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Tue Mar 3 17:32:11 CET 2009

> Doby den, s kolegi jsme se shodli, ze postavime novy WWW a DB server a
> domluvili jsme se, ze jej postavime na FreeBSD. Abych predesel jakymkoliv
> prekvapeni,  koukal jsem se do podporovaneho HW, ale bohuzel jsem jsem
> nenasel jestli podporuje ASUS MB P5N-MX (GeForce 7050), popr. P5N-VM-SE
> (iG965) jde mi o chipset (je v zavorkach), kvuli SATA radici a o vyuziti
> procesoru, kvuli MySQL. Dekuji za odpoved Cermak
> --

Dobry den,
desku P5N-VM-SE jsem u ASUSu nenasel:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=-1

Ale to nevadi - odpovim obecne. Musite vedet, co Vas na danem chipsetu
zajima a co budete chtit vyuzivat. Napr. u chipsetu G965 Vas asi bude dost
zajimat, zda-li je podporovan diskovy radic a ten muze byt ruzny, ICH7,
ICH8 atp. Zda-li je Vas radic podporovan se dovite napr. zde:
http://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=ata&sektion=4&manpath=FreeBSD+7.1-RELEASE

Budete-li danou desku provozovat jako server, pak Vas asi nebudou zajimat
podporovane graficke mody apod. Nic mene Vas asi bude zajimat sitova
karta, ale tu musite opet zjistit podle typu desky. To vubec neni svazano
s chipsetem G965, podobne jako diskovy radic.

Tedy, otazkou neni to, zda-li je podporovan chipset G965 jako celek, ale
zda-li jsou podporovany ty zarizeni, ktere pro Vas ucel budete potrebovat.

Desky s GeForce chipsetem nepouzivam, takze tady Vam poradi spis nekdo
jiny. Nic mene lze ale ocekvat, ze to bude podobne - problem je potreba
rozlozit na casti (jednotliva zarizeni) a pak hledat odpovedi na otazky
podpory jednotlivych zarizeni ktere deska dana deska obsahuje a ktere vy
chcete/potrebujete vyuzivat. A nikoliv se divat pouze na chipset jako
celek.

Pepa.