Upgrade programu z portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Mar 3 14:21:13 CET 2009

Zdravim,

mam par FBSD-zelenacskych dotazu ohledne upgradu programu z portu.

Mam nainstalovany program X-1.1, chci ho upgradnout na X-1.2.
Zaroven chci mit X-1.2 v balicku.

Jestli jsem dobre cetl navody a /usr/ports/Mk/bsd.port.mk, tak spravny
postup
je
# cd /usr/ports/A/X; make build deinstall package clean
?

Jde mi o to, aby vypadek dane sluzby byl co nejkratsi, takze samozrejme
nechci make deinstall reinstall

Taky mi neni vubec jasne, cim se lisi install a reinstall.
v /usr/ports/Mk/bsd.port.mk je:
install      - Install the results of a build.
reinstall    - Install the results of a build, ignoring "already
installed" flag.
ale to se mi nezda, ze by byla pravda, protoze pri reinstall se
program nepreinstaluje
a vypise varovani, ze uz je nainstalovanej.
Za logictejsi chovani reinstall bych povazoval, kdyby delal deinstall
install,
ale mozna, ze jsem to jenom nejak nepochopil :)

Taky jsem si vcera pekne nabehl s tvorbou balicku - chtel jsem na mensi
stroj nainstalovat openldap, ale nechtel jsem ho tam kompilovat, tak
si rikam,
proc neudelat balicek na serveru, kde to pujde rychlejc a je tam vsechno
pripraveny a nastaveny. (mimochodem: to, ze nejde udelat balicek bez
instalovani je teda trochu ostuda :) - nasel jsem sice
http://forums.freebsd.org/archive/index.php/t-152.html
ale nejak se mito nezda :)

No a nevsiml jsem si, ze mezi tim se v portech ldap prehoupl z 2.4.13
na 2.4.14.
Kdyz jsem si toho vsiml, rikam si, ze se nic nedeje, zmena minor verze
by nemela nic pokazit.
Ale ouha!
Shared object "libldap-2.4.so.5" not found, required by XYZ
Ta zmena minor verze totiz uplne bezostysne zmenila
"libldap-2.4.so.5" na "libldap-2.4.so.6"
- takze pulka sluzeb prestala fungovat, coz mi docela udelalo pupinky :)

K tomu mam teda obecnej dotaz: co jsem udelal blbe?
Jak takovehle situaci priste predejit?

Pouzivat striktne portupgrade -r ?

diky za trpelivost a za pripadne rady/zkusenosti

Mirek