totalne O.T. - S.M.A.R.T.

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Thu Feb 26 23:36:35 CET 2009

Zdravim, omlouvam se za OT.
Nekolikrat se zde na toto tema mluvilo, je mozne, ze to bude zajimat i
nekoho dalsiho zde a po pravde mne tato konference momentalne napada
jeko jedno z mala mist, kde nekdo bude vedet odpoved.

Jeden HDD se tvaril nejak "podivne". Pustil jsem na nej tedy smartctl a
ejhle

ve vypisu byly nasledujici informace:
   5 Reallocated_Sector_Ct   0
197 Current_Pending_Sector  3
198 Offline_Uncorrectable   3

doslo tedy na test - neprosel ani short - tedy chyba cteni na LBA XY

tedy - disk spatny

zkusil jsem udelat to, ze jsem na nej postil pod woknama dlouhy format.
Pokud si dobre pamatuju, format se pokusi neco zapsat do kazdeho sektoru
na disku. Tedy - pokud byl nekde vadny sektor, disk by ho mel
realokovat, pokud se mu zdal nejaky jako Pending, mel by ted zjistit,
jestli je podezrely nebo dobry.

Po formatu jsem zkusil smartctl znovu. K memu udivu se stejnym
vysledkem. Tzn. zadny realokovany sektor (?!), podezrele 3, offline
uncorrectable 3. SMART test samozrejme skoncil chybou cteni na stenem
LBA, jako prve.

Existuje pro tohle nejake vysvetleni nebo jsem se svymi predpoklady, jak
to cele funguje totalne mimo misu?

Zbynek