FBSD 7.1 + sendmail + php problem

Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Fri Feb 6 22:11:31 CET 2009

Ahoj,

JL> Problem s pomalostou sendmailu v 99.999% suvisi s nefunkcnym/nekorektnym
JL> resolvingom, casto lokalnych IP adries. Vsetky IP adresy, ktore su na
JL> stroji so sendmailom nastavene, by mali mat minimalne zaznamy (hostname
JL> a fqdn) v hosts database, v najlepsom pripade v DNS.

JL> Castym problemom so sendmailom je tiez IDENT, ktory si pyta a dropovanie
JL> na porte 113, treba skontrolovat, ci na lo0 interfejsi firewall
JL> neblokuje spojenia.

Tak jsem vymekl a nasadil djbdns primo na kazdy stroj a je po
problemu, alespon se zda, uz hodinu to chodi krasne a to tu jeste
nebylo. Z toho plyne zajimavy poznatek a pro me tema k reseni, proc
muj dns server vraci okamzite vse, krome dotazu na reverzy. Bohuzel
od te doby, co jsem presel kvuli dnssec na bind (ktery az tolik
neznam), mam s nim obcas problemy, coz bude zrejme i tento pripad.

Jedine, co zustava zahadou, tak proc ten na reverz dotazy
nejvytizenejsi stroj s FBSD 6.2 fungoval i tak a proc se to stalo v
podstate nahle, ale v tuto chvili je to nad me casove moznosti resit,
mozna se v jeste k tomu vratim, az budu mit volneji.

Kazdopadne diky za rady a hezky vikend.

Radek

--
S pozdravem,