FBSD 7.1 + sendmail + php problem

Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Fri Feb 6 10:49:26 CET 2009

Ahoj

DL> On se nejprve pokusil zjistit zaznam pro nagios.starnet.cz a protoze u
DL> toho neuspel, prohledava - mimo jine take nagios.starnet.cz.starnet.cz

Cili jinymi slovy tedy nedostal odpoved.

DL> Jedna vec je, ze takovy dotaz je samozrejme zbytecny - obzvlast pokud
DL> IPv6 vubec nemas. Dalo by se mu asi i zabranit. Ale realne to nemiva
DL> valneho smyslu - i na tento dotaz by me obdrzet odpoved ve zlomku
DL> vteriny a tudiz zpozdeni zpusobene timto "zbytecnym" dotazem je zcela
DL> marginalni.

IPV6 jsem opet zapnul, bezi i na tom stroji, kde to funguje bez
problemu. Zkratka na 7.1 to nebezi, na 6.2 ano.

DL> Pokud odpoved na tento dotaz nevidis, tak je nekde neco vadneho.
DL> Pravdepodobne na 10.0.0.1. A pak muze dojit ke zpozdeni a nejlepsi
DL> misto, kde problem resit bude 10.0.0.1, ve slozitejsim pripade firewall
DL> na ceste k nemu, v jeste slozitejsim pripade je problem na nameserveru
DL> pro starnet.cz a v uplne nejhorsim na nejakem firewallu mezi tebou a
DL> timto nameservere.

Jsou to 3 stroje ve stejnem vlanu, ve stejnem switchi a ve stejnem ip
rozsahu, stejna brana, stejna verze php, jedine, v cem se lisi, ze ty
dva, na kterych se odesilani chova takto, maji FBSD 7.1 a ten, ktery
funguje, ma 6.2.

DL> Pokud (co mozna okamzitou) odpoved vidis (v tomhle pripade by to nejspis
DL> mela byt NXDOMAIN) pak zpozdeni s timhle nesouvisi.

Ten dns server odpovida, nicmene jsem koukal do changelogu, nejake
upravy se v resolveru mezi 6.2 a 7.1 delaly. Jsem si jiz temer na 100
% jist, ze je problem prave v resolvovani, protoze oproti funkcnimu
stroji pozoruji i zpozdeni pri prihlasovani na ssh, cehoz jsem si
pred tim nevsiml.

Premyslim, co jeste zkusit. Muzu rozjet dns resolver lokalne,
placnout tam treba djbdns, muzu zkusit vymenit sendmail za qmail. Na
problem dns, kde bezi zona pro reverz moc neverim, ze by 2 zaznamy
nesly a jeden ano, se mi nezda moc pravdepodobne.

Nebo je jeste neco, co zkontrolovat? Jeste dodatek, na ceste mezi
10.0.0.1 a temito servery (navic ta cesta je stejna) neni nic, je to
vlastne switch hned vedle. Cili jeste muze byt opravdu problem na
onom serveru, ale proc by zpozdoval odpovedi jen temto dvema serverum
a tomu tretimu ne?

--
S pozdravem,
 Radek Krejca