OT: Analyza logovanych dat

Josef Brzak brzak at linux.fjfi.cvut.cz
Wed Jan 28 21:31:40 CET 2009

Ahoj,

   predne se omlouvam za dotaz, ktery neni primo o BSD, ale je
   obecneho charakteru.

   Provozuji sit, kde je nekolik serveru s FreeBSD, RedHat Linuxem
   a SuSE Linuxem. Na vsech serverech jsem si nainstaloval syslog-ng,
   kterym jsem nahradil klasicky syslog (u RedHatu a FreeBSD). Na
   SuSE uz se syslog-ng pouziva defaultne. Na jednom serveru v siti
   jsem si vytvoril centralni syslog server, na ktery loguji servery
   z cele site. Rad bych nejak nalogovana data automaticky a i on-line
   analyzoval a podle nadefinovanych udalosti se neco stane napr.
   posle se mail nebo SMSka. Provozujete nekdo neco podobneho? Ja jsem
   nasel nekolik odkazu:

   http://sourceforge.net/projects/syslogscripts
   http://www.crypt.gen.nz/logsurfer/
   http://kodu.neti.ee/~risto/sec/
   http://web.suffieldacademy.org/ils/netadmin/docs/software/syslog/

   Jde mi hlavne o prakticke poznatky. Vlastni scripty si psat nechci,
   rad bych pouzil uz neco hotoveho.

   Predem dekuji za pripadna poznatky, doporuceni nebo odkazy.

 			  Pepa Brzak