Klno disku pod FreeBSD

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Wed Jan 28 15:03:39 CET 2009

Ahoj,

Peter Rosa wrote:
> a prosim skusenejsich o radu: ako najjednoduchsie vytvorim klon
> aktivneho systemoveho disku vo FreeBSD?
>
> Dlhsia verzia:
> 1. mam router, okrem ineho robi aj mailserver a web/ftp-proxy
> 1. umiera mi v nom HDD, 20 GB, rozdeleny nasledovne:
>    Filesystem    Size   Mounted on
>    /dev/ad0s1a   252M   /
>    /dev/ad0s1e    63M   /home
>    /dev/ad0s1f   126M   /tmp
>    /dev/ad0s1g   2.0G   /usr
>    /dev/ad0s1h   504M   /usr/local
>    /dev/ad0s1d    15G   /var
> 2. mam novy HDD, 80 GB (mensi som nezohnal)
> [...]

1) zamontuj disk do nějakého počítače se stejnou major verzí FreeBSD.
2) připoj tento počítač co nejblíže (síťově) k zachraňovanému systému.
3) přes sysinstall vytvoř na novém disku partition a slices dle bodu
    1.(ten druhý). Nezapomeň nastavit partition na aktivní.
4) na zdrojovém počítači zakaž co nejvíce služeb, které mění obsah disku.
5) postav se do / na novém disku. T.j. např. /mnt. záleží na 3)
6) ssh zdroj "(cd / && pax -Xw . home tmp usr usr/local var)"|pax -rv -pe
Pozor, ať vzdáleně spouštěný pax nemá za zdroj nic s "/". To bys při
zápisu na nový disk přepisoval původní systém.
7) Vyměň disky ve zdrojovém počítači a nastartuj.

Možné úpravy:
1) zamontuj nový disk do zdrojového počítače a pokračuj bodem 3).

	I.