Klno disku pod FreeBSD

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Jan 28 14:49:26 CET 2009

Zdravim vsetkych,

a prosim skusenejsich o radu: ako najjednoduchsie vytvorim klon
aktivneho systemoveho disku vo FreeBSD?

Dlhsia verzia:
1. mam router, okrem ineho robi aj mailserver a web/ftp-proxy
1. umiera mi v nom HDD, 20 GB, rozdeleny nasledovne:
    Filesystem    Size   Mounted on
    /dev/ad0s1a   252M   /
    /dev/ad0s1e    63M   /home
    /dev/ad0s1f   126M   /tmp
    /dev/ad0s1g   2.0G   /usr
    /dev/ad0s1h   504M   /usr/local
    /dev/ad0s1d    15G   /var
2. mam novy HDD, 80 GB (mensi som nezohnal)
3. potrebujem co najrychlejsie vytvorit "klon" povodneho disku
4. router mam plne pod kontrolou, ale nemozem si dovolit vypadok
    viac ako 8 hodin
5. najradsej by som sa vyhol reinstalacii systemu na novy disk,
    mam tam kopec software, ktory je nakonfigurovany, funkcny,
    "len" disk pod nim umiera

Vopred dakujem za kazdu radu.

Prajem prijemny den,

--