Dotaz na ssh bruteforce

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Jan 26 13:12:31 CET 2009

On Mon, 26 Jan 2009, Jan Dusatko wrote:

>Jedna se mi o modul nebo script, ktery je mozny vlozit do pam.d/sshd
>Vzhledem k tomu, ze se nikde neprihlasuji jako root, od toho je sudo,
>tak mne to az tak netrapi. To ze takovy log musi byt hlidany

	dobre, mel bys explicitni seznam uzivatelu, ktere logovat. Ale ani
to ti nemusi pomoci - nikdy se ti nestalo, ze jsi nekde prihlaseny jako
root, a zapomenes pri pouziti ssh pridat user@ nebo -l? A nez ti to dojde,
tak tam 2-3 napises svoje heslo? Tohle by se taky logovalo, takze bys mel
jit, a smazat to tam. Reknes si ze to udelas potom, zapomenes, atd. Ja bych
proste logovat hesla nechtel, protoze si myslim, ze driv nebo pozdeji se tam
dostane neco, co bych nechtel, a hlidat ze ten log se urcite nekam nedostane
by mi za to nestalo. Jasne, treba pouzivas pubkey, hostbased nebo gss-api
auth metody, ale opet se ti muze jednou stat, ze zrovna potrebujes pouzit
passwd nebo kbd-int a znovu muze byt problem.

	ty veci co pises pak dal jsou vetsinou uz neco jinyho, o tom
nediskutuju.

	btw, nejsem si jistej, ze passwd auth jde v OpenSSH do PAMu, mozna
tam jde jen kbd-int, to si kdyztak over, pokud by jsi to chtel psat.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz