fstab a adresar root

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Mon Jan 26 00:05:52 CET 2009

> [...]
> root
> from ufs:/ad0s1a" a stojí a stojí, 2 hodiny a stále nic. Tak nějak jsem
> ověřil, že to právě dělají ty svazky, které nelze přimoutovat
> (usr,var...).
> Hádám, že se to pokouší mountit opakovaně? Jinak /usr existuje jako
> adresář,
> pouze pokud je dostupné druhé médium, přemoutí se. Hledal jsem nějaký
> parametr do fstab, který by při neúspěchu pokračoval dál, napadlo mě
> br,retry... Ale to jsou parametry jen pro NFS, nic jiného nenacházím. :-(

/usr je pro beh systemu nutny (nemluvime-li o single user rezimu) je tam
podstatna cast vsech binarek a dalsich veci. Avsak otazka je spise, proc jsi
se vubec do tohoto stavu dostal? Typuji, nesouvisi to nahodou s tim, ze jsi
systemovy disk prepojil na jiny ata kanal?...  Pokud jsi tak ucinil, vrat
disk zpet a mas pro problemu. V pripade ze disk nemuzes vratit zpet, musis
systemu rict kde ma root filesystem, napr. ufs:/ad1s1a a pote vsechny dalsi
potrebne filesystemy namontovat rucne a nasledne pak upravit zaznamy ve
fstab.

> Ještě bych se rád zeptal, jak je důležitý /root adresář, jestli je
> nezbytný
> k funkčnosti - nalogování. Protože / mám read-only, přesunul jsem jej do
> /usr/home a v rootu udělal symlink. Symlink ale nemusí být funkční - pokud
> se nepodaří přimoutit /usr.

/root je home pro uzivatele root. Nikdy jsem to nezkousel, ale kdyby se
prepsala cesta pro root-uv home, pravdepodobne by pak mohl byt i jinde. Nic
mene to neni zrovna dobry napad, mit home pro root-a nekde jinde nez ve
filesystemu root

Pepa.