SATA radic Sil3512 + 1TB disk WRITE/READ_DMA error

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Jan 19 15:04:23 CET 2009

Ladislav Kohout wrote:
> Zdravím,

[...]

> [...]
> 0xff581000-0xff5811ff irq 21 at device 0.0 on pci6
> ad6: 953869MB <WDC WD10EADS-00L5B1/01.01A01> [1938021/16/63] at ata3-master
> SATA150
>
> Většina odpovědí byla provést migraci na vyšší verzi FreeBSD, což bohužel
> nění možné.
> Je zvláštní že na integrovaném intelovském řadiči (testovací stroj) se
> stejným diskem nebo při použití uvedeného řadič a 160GB hd WD se tyto chyby
> neobjevují.
> A velice zvláštní je že se chyby ukázují i s vypnutým DMA:

[...]

> K dispozci mám ještě řadiče s chipy Sil3132 a Via VT6421A. Bohužel ve
> FreeBSD 5.3 nemají nativní podporu a žádné ovladče nebo moduly jsem pro ně
> nenašel.
>
> Budu rád za jakoukoli radu, ať už co se týče rozchození stávajícího nebo
> něktrého z uvedených náhradních řadičů.

Neprichazim se zadnou zazracnou radou, jen s konstatovanim. Osobne mam
jen spatne zkusenosti s radici Silicon Image, takze ja se jim vyhybam
jak cert krizi at uz je cislo na chipu jakekoliv a at uz je to
integrovany radic na boardu, nebo klidne PCI karta od Adaptecu, osazena
timto chipem. Mailinglisty a diskuzni fora jsou plna stesku nad tim, jak
disky z techto radicu mizi za provozu, nebo vyhazuji DMA timeouty.

Pokud jsou nastavene pozadavky tak jak se pise vyse, tak bych si jen
tise sednul do kouta a cekal, az se prijde o data a uvedena omezeni
nebudou platit. Pak se najednou zjisti, ze se muze poridit i jiny radic,
nebo ze je mozne upgradovat system na neco aktualnejsiho (i kdyz si
nemyslim, ze by upgrade systemu pomohl zrovna v pripade tohoto radice,
to spis ze by v te novejsi verzi mohl fungovat ten VIA radic, nebo
jakykoliv jiny).

No dobre, v prvni rade zkusit to, co pise Dan. Upgradovat BIOS /
firmware radice, vymenit kabely, vypnout DMA (spis nez v loaderu bych to
zkusil v BIOSu), jiny zdroj / jinak usporadane kabelove rozvody uvnitr
PC skrine.

At to dopadne jakkoliv, ja bych svoje dulezita data, nebo data svych
zakazniku, takovemu radici nesveril.

Mirek