Re: VPN Cisco client

kyli at email.cz kyli at email.cz
Tue Dec 30 16:38:24 CET 2008

> který
>
> DD,

Nevim jak na FreeBSD, k tomu jsem se jeste nedostal, ale na linuxu jsem mel problemy s kompilaci. Je nutny patch z
http://projects.tuxx-home.at/?id=cisco_vpn_client
(zkouseno s verzi 4.82, amd64). Vzhledem k tomu, ze je to jiz delsi dobu a cisco se neobtezovalo tyto chyby opravit, zacinam si o nich myslet znacne neslusne veci (a to nemluve o tom, ze cisco NAC client pro neco jineho nez win a mac neexistuje vubec..).

> Sveho casu jsem pouzival (sice na Linuxu, Gentoo) vpnc (security/vpnc).
> Fungoval
> celkem obstojne, asi nejvice casu zrejme zabere vygenerovani configuraku z .pcf souboru.

S vpnc/kvpnc jsem mel problem, ze jednou to jelo, jednou ne, proto jsem pouzival primo cisco klienta z prikazove radky, tam zadny problem nebyl. Tusim, ze do kvpnc se necha primo naimportovat .pcf konfigurak.

> Problem, na ktery jsem s nim narazil bych popsal nasledujicim scenarem. Pripojil
> jsem se s nim do firmy, pak se pripojil napr. pres ssh na server a od pocitace
> se na chvili vzdalil. Kdyz jsem se vratil zpet, ssh session zila, ale nova
> pripojeni
> neslo navazat. Bylo treba z VPN vystoupit/nastoupit

Podle mne je problem v nastaveni koncentratoru, kde pri delsi neaktivite (urcite nastavitelny parametr) uzavre tunel.

VK