Pomaly boot z CF

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Dec 27 01:39:42 CET 2008

Milan Cizek wrote:
> [...]
> nebude mit s BSD nic spolecneho (uz je to OT). Proste je to minimalne
> kombinace. Kazdopadne jestli něco zjistis s RC2, budu rad, když  se podelis.
>
> Moc se mi to nelibi, tak se asi na CF vykaslu a dam tam jen HDD. Dost me to
> zklamalo, necekal jsem zadne vetsi problemy. Mel jsem predstavu, ze budu mit
> CF se systemem (ro), k tomu primoutovany vetsi HDD jen na ftp data (a
> /usr,/var). V pripade experimentovani s jinou verzi bych si vse pripravil na
> novou CF a pak je jen prohodil. Zdal se mi to docela dobry napad si takto

S CF moc neporadim, protoze tam, kam jsem planoval CF nacpat jsem
nakonec zjistil, ze neni zadny IDE port, pouze SATA, takze jsem misto CF
karty pouzil USB flashdisk a pripojil na interni konektor - z neho
bootuju read-only system a ze 4 dalsich 1TB disku je udelane ZFS RAIDZ
pole. Ja si zase ten sedmickovy loader musim pochvalit, protoze konecne
bootuje tam, kde drivejsi loadery nefungovaly vubec (napriklad HP
Proliant ML150 G5). S drivejsim bootovacim CD nez 7.1-RC1 (nebo beta1,
ted nevim jiste) se nedalo ze SATA DVD mechaniky nabootovat vubec a to
same platilo pro libovolne USB zarizeni.

Ono toho na RC / beta verzich 7.1 v AHCI nefungovalo vic, v jedne z
verzi nefungoval v rezimu AHCI ani prikaz atacontrol (nevim ted z hlavy
verzi, ale muzu to dohledat v mailech ze Stable, kam jsem to psal),
novejsi verze to uz mela opravene (takze finalni 7.1 by mela byt uz OK)

Mirek