mount novell svazku

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Tue Dec 23 01:25:27 CET 2008

> 1. zvazit, jestli opravdu potrebujes jadro AMD64 a jestli nejsnazsi
> reseni neni necekane trivialni
>
> 2. zjistit, co brani prelozeni modulu pro AMD64, je sance, ze krome
> toho, ze to nikdo nezkusil, nic.
>
> 3. uzavrit to tim, ze to zas tak moc nepotrebujes.
>
> Vybrat si z reseni uz je na tobe.
>
> 					Dan

Novell NetWare 6.x podporuje CIFS(Sambu)/NWFS/NFS/FTP
Novell NetWare 4.x/5.x podporuje NWFS/NFS/FTP
Vse je mozne montovat na FreeBSD, mam jen zmatek v tom co pujde na ktere
platforme. Ja to tu zkousel na i386. Je mozne vyuzit kernel moduly nebo
moduly /usr/ports/sysutils/fusefs*, prostor na hrani je vice nez rozsahly.

V posledni době jsem se dival i na vyse uvedeny ftpfs a dalsi zalezitosti,
takze lze prinejhorsim udelat jeste technickou lumparnu nasledujiciho razeni
(prekvapilo mne, ze to vubec funguje):
1.Na FreeBSD i386 (stroj B) namontovat svazek z Novell NetWare(stroj A)
2.Na stroji C namontovat svazky ze stroje B přes nfs, sambu nebo ftp
Osobne bych dal prednost cistemu NFS.

Jako byvaly Novellista bych doporucil pouzit jen a pouze NFS. Pri montovani
NWFS svazku je tu navic jedna drobnost. Vzhledem ke "kompatibilite" prav je
podstatne lepsi z hlediska spravy vyuzit NFS, jez je nativne podporovane
UNIXem a Novell ho nabizi na dost slusne urovni, nez se zbytecne trapit s
montovanim netware svazku.

Honza