XOrg a česká klávesnice

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Fri Dec 19 17:48:25 CET 2008

Ahoj,

mám problém s FreeBSD 6, XORG 7.3, fvwm2 a českou klávesnicí. Něco mám
špatně nastaveno a nemohu najít co. Bohužel použít funkční konfiguraci z
FreeBSD 4.x nepomůže. Spousta věcí se změnila.

V X aplikacích jako je seamonkey mi česká klávesnice funguje dobře.
Problém mám s aplikacemi jako je vi. Zde se mi nefungují klávesy ěščřž a
jak to sleduji, nefunguje nic s háčky.

Z /etc/X11/xorg.conf vyjímám:

Section "InputDevice"
     Identifier  "Keyboard1"
     Driver      "kbd"

     Option "AutoRepeat" "500 30"
     Option "XkbRules"   "xorg"
     Option "XkbModel"   "pc101"
     Option "XkbLayout"  "us,cz_qwerty"
     Option "XkbOptions"
"grp:alt_shift_toggle,lv3:lwin_switch,grp_led:caps,altwin:meta_win"

V /usr/X11R6/share/X11/xkb/keymap jsem odkaz na cz_qwerty nasel.

Nastavit XkbLayout na "us,cz" nepomohlo. export LANG=cs_CZ.ISO8859-2 mám
nastaveno.

Když se na postižený počítač připojím přes SSH z FreeBSD 4, vi funguje
jak má.

Máte někdo nějaký nápad, proč mi nefungují háčkovaná písmena? A hlavně,
co mám udělat, abych to opravil?

Ani nechtějte vědět, jak si připadám.

	S pozdravem
		Ivo Hažmuk

P.S. Dokud to nezvládnu nastavit, nemohu na své stanici opustit FreeBSD-4.10