NFS mapall=user

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 12 09:52:39 CET 2008

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 12/12/08 09:20:
> Mohl by mi nekdo lidsky vysvetlit, co znamena tato volba v etc/exports?

>     -mapall=user or -mapall=user:group1:group2:... specifies a mapping for
>     all client uids (including root) using the same semantics as -maproot.

Protoze se to odvolava na "maproot" tak vysvetlim tohle - "mapall" je
opravdu totez, akoratze se netyka jen roota, ale vsech.

Takze -maproot=user:

> The credential of the specified user is used for remote access by root.

To znamena, ze kdyz ke vzdalenemu disku pristupuje lokalni uzivatel
"root" bude se vzdalenemu serveru rikat, ze to je uzivatel "user".

> The credential includes all the groups to which the user is a member on the local machine (see id(1)).

Jako skupiny, do kterych uzivatel patri, se predaji vsechny skupiny, do
kterych patri uzivatel "user" na lokalnim systemu.

> The user may be specified by name or number.

Udaj lze zadat jmenem uzivatele nebo jeho cislem.