O.T.: Analyza poctu spojeni

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Thu Dec 11 11:23:08 CET 2008

Vilem Kebrt napsal(a):
> rychly linky (pres 1mbit pro domacnosti) tak tyhle filtrovaci pravidla
> nahazet primo na klient side mikrotiku( hadam ze rb433c)...

Ano, toto je jedine mozne reseni - ovsem znamena to, ze by vsichni
klienti museli mit RB, coz uz jen z historickych duvodu a vzhledem k
poctu pripojenych stanic neni mozne. On totiz neni problemem skutecny
pocet navazanych spojeni. Klidne jich muze byt 10 tis. (jen budu mit
trochu vetsi tabulku v NATu. Zasadnim problemem je, kolik spojeni se
klient pokousi navazat a to nelze omezit zadnym pravidlem ani na
routeru, ani na AP. Jde to pouze a jen na strane klienta. A pokud to
nejde prostredky technickymi (coz bohuzel nejde), musi to jit prostredky
jinymi - tedy presvedcit prislusneho cloveka, aby si dany program
nastavil slusne nebo ze si bude shanet konektivitu k internetu nekde jinde.
A v tomto okamziku mi jde ciste o problematiku, kterak spolehlive
identifikovat problematickou klientskou stanici. Pokud mozno centralne
na routeru a to jednoduse spocitanim navazanych (navazovanych) spojeni.
Dalsi reseni problemu je odlisna vec, ktera nebude resena technickymi
prostredky.

> tocich (mame jenom asi 160klientu) s tim problem neni ale jak

No jo, kde jsou ty casy, kdy jsem mel ny site "jen" 160 klientu...

Zbynek