VMware

David Pasek david.pasek at gmail.com
Wed Dec 3 21:31:31 CET 2008

Ahoj,

2008/12/3 Richard Willmann <ml at foofree.sk>:
> Problem vsak je, ze v compatibility liste FBSD absentuje.
>
> Otazka znie, ma s tym niekto skusenosti? To, ze FBSD v compatibility liste
> nie je znamena, ze "budu problemy" alebo ze "to este nikto neodskusal"?

Neznamena to, ze budou problemy, ale ze to neni supportovane
spolecnosti VMware, takze kdyz bude nejaky problem, tak ti support
VMwaru nepomuze a musis si to  vyresit sam nebo s pomoci FreeBSD
komunity.

Je potreba si na rovinu rict, ze uplne stejna situace je odjakziva na
vsech znackovych serverech. Standardni support ti taky nepomuze s
problemem ohledne FreeBSD.

Takze to vlastne neni nic zvlastniho a je potreba si virtualni servery
otestovat uplne stejne jako jakykoliv jiny hardware. Dobre je, ze pak
uz by se do budoucna ten "virtualni hardware" nemel moc menit a vse co
chodilo by melo fungovat.

Jinak ja FreeBSD servery na ESX serverech pouzivam k plne
spokojenosti, ale je fakt, ze na nich neprovozuju nijak extremne
zatizene sluzby, jelikoz to mam ve svem labu. A v mnoha ostrych
implementaci jsem se zatim s pozadavkem na FreeBSD potkal jen malokdy
(asi dvakrat) a to jeste jen na malo serverech. Jednou uz jsem resil
nasazeni Debianu, ktery stejne jako FreeBSD neni VMwarem certifikovany
OS.

ESX3i je uplne stejny hypervisor jako ESX3, takze v tom neni "skoro"
zadny rozdil. ESX3i akorat nema Service Console, takze to ma jista
omezeni z toho plynouci. ESX3i je aktualne opravdu zadarmo a bez
licence nemuze byt centralne managovan z Virtual Centra, takze je
potreba ozelet centralni management a funkce HA, vMotion a DRS.
Nicmene v malem prostredi si to dokazu predstavit. HA cluster lze
nahradit nejakym watchdog serverem (Nagios?) a pripadne nastartovat VM
na jinem serveru. Sam dost programuju ve VI Perl Toolkitu, v kterem
lze naskriptovat vse (a dokonce i mnohem vice), co lze udelat z VI
Clienta.

Jinak vsechny zasadni technicke rady pro implementaci FreeBSD nad ESX
uz tady zaznely.

David.