IP forwarding

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 3 16:36:07 CET 2008

Ciernik Tomas wrote:
> mam taky problem - prekladam sietove tlaciarne na inu LAN a potreboval
> by som ich este nejaky cas nechat dostupne aj na starych IP adresach.
>
> Je FreeBSD 6.3 schopne vykonat pocuvanie na povodnej IP adrese klienta a
> akukolvek poziadavku presmerovat na novu? A samozrejme opacnym sposobom
> odpovede.

No, sikovne nastaveny NATD by to mohl dokazat. Ty "stare" tiskarnove
adresy by se nahazely na interface jako aliasy a z hlediska NATDu by
byly "verejnymi" adresami vnejsi site a nove umisteni tiskaren by bylo
jako by byly v prekladane siti uvnitr, s forwardingem prichoziho provozu
z verejnych adres na vnitrni.

Mozna bude treba doresit nejake detaily, ale v principu by to melo
chodit takhle nejak.

Mimochodem, problem, ktery v soucasne chvili resis je docela obycejny
trest za lenost v minulosti. Predvidave spravovana sit mela mit od
sameho zacatku funkcni DNS, uzivatele se na tiskarny meli odkazovat
jmeny a nikoliv IP a presun by byl trivialni - presun tiskaren a zmena
zaznamu v DNS.