VMware

Juraj Chlebec Juraj.Chlebec at fem.uniag.sk
Wed Dec 3 08:32:04 CET 2008

Richard Willmann wrote:
> Pozdravujem,
>
> v kolokacii zaciname mat pomaly problem s prikonom, v zasade sa
> nechcem vzdat izolacie niektorych sluzieb a v mnohom je pre mna
> dolezite aby bezali na "samostatnych" strojoch a preto zvazujem
> nasadenie virtualizacie. Prednedavnom bol uvolneny ESXi server na
> produkcne pouzitie zdarma. Je pravda, ze manazment nie je uzasny,
> avsak v zasade by to malo fungovat.

S tym manazmentom to nie je az take zle, sice absentuju featury ako
VMotion a (asi dost podstatne) HA ale v poslednej verzii pribudlo v
klientovi jemnejsie nastavenie prav pre pouzivatelov (takze uz konecne
pojde pridelit virtualny stroj jednemu pouzivatelovi). Mne osobne
najviac chyba moznost klonovania a vyuzivania 'templates' virtualnych
strojov.
> Problem vsak je, ze v compatibility liste FBSD absentuje.
>
> Otazka znie, ma s tym niekto skusenosti? To, ze FBSD v compatibility
> liste nie je znamena, ze "budu problemy" alebo ze "to este nikto
> neodskusal"?
Na ESXi som skusobne instaloval niekolko instalacii FreeBSD vo verzii
7.0 - nestretol som sa absolutne zo ziadnym problemom - vsetko bezi ako
ma, kompilacia nepada (ako vo VirtualBoxe) atd. Verim tomu ze na menej
narocne sluzby je ESXi pre beh FreeBSD vhodny. Pokusal som sa robit aj
niekolko benchmarkov (cez UnixBench WHT -
http://www.fem.uniag.sk/havran/blog/webhosting-virtualne-servery-ich-vykon-trochu-testovania)
a vyzera to ze FreeBSD si nevedie az tak zle.

Co sa tyka VMWare Tools (pre lepsiu spolupracu s ESX serverom) v portoch
je Open VM Tools ktory zastane funkciu originalnych VMware tools celkom
dobre. Potom uz len zostavaju take drobnosti ako nastavit do
/boot/boot.conf kern.hz=100 a virtualny server by mohol byt pripraveny
pre prevadzku.

Juro Chlebec

--
Juraj Chlebec