Hardware - terminálový server

Pavel Obr pavel at hotelovkatp.cz
Tue Dec 2 08:59:03 CET 2008

Radek Tománek napsal(a):
> DD,
> Záleží především kolik uživatelů bude současně pracovat a jaký software se
> má používat. Jinak platí pravidlo, že RAM se by měla být doporučená pro OS +
> aplikace + 12MB na každou samostatnou session. Podle praktických zkušeností
> není problém provozovat běžnou třídu (tedy cca 25 studentů) na P4 Prescott
> se 2GB RAM s 2x SATA HDD.
Chci na tom provozovat nejprve 18 klientů (jen MS Office + Internet
Explorer) a po roce připojit dalších 18. Ve všech možných materiálech je
doporučeno max. 25 klientů a další růst infrastruktury je doporučen
rozšiřovat pomocí různých "load-balancing" řešení (Citrix). Ovšem
neoficiálně a podle zkušeností jsem zaslechl i o vícě jak 50 klientech
na jednom TS. Je vhodné mít pro TS vyhrazený samostatný stroj nebo
nevadí, že by "běžel" virtualizovaně a "volný" výkon serveru by se
využil pro další nenáročné nasazení nějakého virtualizovaného OS (třeba
FreeBSD:))?
> Ovšem doporučuji profily necestovat někam na sambu
> a nechat je na TS lokálně. Máte pro to nějaký důvod, nebo jen chcete využít
> FreeBSD?

Důvod pro profily na Sambě je ten, že již mám dvě učebny (35 stanic)
postavené v konfiguraci Samba+LDAP+klienti Windows 2000/XP a jejich
cestovní profily i data mám na Samba serveru. Do této "infrastruktury"
chci začlenit Windows Terminal Server pro další učebnu. Ono vlastně
stačí opravdu mít profily na tom TS a připojovat jim pak pouze složku
Dokumenty ze Samby. Vzhledem k tomu, že jsme se od tohoto roku
přiklonili k mandatrorním profilům, tak by klidně profily mohly na TS
být a cestovní profily vůbec neřešit a po učebnách jim připojovat jen
složku Dokumenty.