RE: OT: úsporné PC pro FBSD

Jaroslav Juha freebsd at server.juhacr.net
Sat Nov 29 20:27:24 CET 2008

>chcel by som sa opytat (google mi nic rozumne nevyplul, alebo som blbo
>hladal), co je zac ten epie?

Ahoj,

jde o miniITX desku VIA Epia
(http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/), tusim, ze snad vsechny
maji integrovany procesor a dle potreby budto aktivni nebo pasivni
chlazeni. Ja osobne pouzivam takovouto podobnou desku od Intelu - Intel
Little Falls (s aktivnim chlazenim). Jedine, co me zde mrzi jsou jista
omezeni, jako napr. jen jeden pametovy slot o dnes jiz relativne nizke
frekvenci a velmi omezena kapacita operacni pameti. Dnes je na trhu jiz
Intel Little Falls 2, ktera nema Intel Celeron jako jednickova verze,
ale Intel Atom (1,2 vs. 1,6 GHz). Te dvojkove rade jsem se radeji vyhnul
z toho duvodu, ze integrovana sitovka na teto desce neni Intel, jako u
Little Falls I, ale Realtek, se kterou nemam vzdy uplne dobre
zkusenosti... U me desky by mel byt prikon okolo 45 W ;-)

Oproti tomu s VIA Epia jsem narazil na jiny problem (ale predpokladam,
ze je to potiz jen jednoho konkretniho kusu). Je pouzita jako
terminalovy klient, tedy bootuje pomoci PXE ze site a to tak, ze
nabootuje az tak pri 5-8 pokusu, tedy zapne se, poprve nic nenajde,
udela se restart a tak dokola, az se nakonec chytne. Problem na
terminalovem serveru jsem vyloucil, na siti taktez. V podezreni zustala
jen deska, u ktere jsem flashnul BIOS, ale to take nepomohlo. Jak ale
rikam, je to nejspis problem jen jednoho kusu, na tyto desky jinak v
teto oblasti slysim spise chvalu.

Jarda