OT: úsporné PC pro FBSD

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Sat Nov 29 18:44:10 CET 2008

No, predstavuju si to asi takhle. Chces si koupit polskeho fiata, ale kdyz na to prijde, tak
bys rad s nim vozil kameni v kamenolomu nebo se prohanel po dalnici stejne jako s porche.
To proste nejde. Jo, urcite se ojevi spoustu reseni s genialnim power managmentem,
ktery bude stejne dobry jako managment ve firme. Vseho moc skodi.

> 	V idle stavu by měl být příkon co možná nejmenší, ale současně by
> z toho mělo jít "vycucat" trochu výkonu, a v případě potřeby na tom běhat
> X.Org a přehrávat filmíky.

Na serveru prehravat filmiky?

> 	Potřeboval bych poradit, po jaké desce se poohlédnout, příp. jak
> tu konfiguraci vyladit. Chápu, že dost z výkonu schroupou disky a paměť.
> To PC bude 22 hod. denně běžet v podstatě naprázdno jako DNS, Samba,

No, tak si kup neco maleho (napriklad Epii a podobne) a nech to delat to male
porad. No a na to prehravani blbosti (pardon videa a pod) si proste pust PC.

> záložní apache, záložní MX a VOIP server. Zbylé 2 hodiny se na něm bude
> pracovat, většinu času v grafickém režimu.

Ja to tak delam. Doma mi bezi porad epie, ktera zere prd a vorech (od 10-25W, zalezi na tom co dela disk, samo GreenPower rada),
bezi mi na ni X-ka, servery kdejaky (mail, dns, samba) a pracuji na stanici (XP, FBSD, je to jedno), na ktery se via VNC k tem
X pripojim. Video, satelitni TV a dalsi NUTNE blbosti mi bezi lokalne a prace na me vzdy pocka
(t.j. otevrena okna, spojeni) na tom routeru. Stanice pak muze mit dva monitory, nebo to byt notebook, nebo
se k tomu pripojim via ssh z venku a poslu si to kamkoliv (kdyz tam bude slusne pripojeni).
Tak tak to resime s Danem (on to ma doma v bledemodrem) my.

Jirka