problem s disky

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 21 13:07:45 CET 2008

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 11/20/08 13:27:
> na zalohovacim serveru budou 3x 1TB disky pro zalohovani a 1x 500DB pro
> system a dalsi drobnosti. Problem je s temi TB disky . Jsou to WD
> 10EADS. Doma je v serveru bez problemu pouzivam, ale tady mi nejdou
> nastavit pres sysinstal (fdisk,label).

Mam obecne problem s nastavovanim velkych disku prostrednictvim
sysinstallu. fdisk + bsdlabel + newfs + mount na prikazove radce slouzi
v tomto pripade spolehliveji.

> Verze bsd je 7,0 amd64 .

Ano, pouzival jsem sysinstall pouze ze starsich verzi - nevim, jestli ej
to s timhel lepsi.

> kde zjistim geometrii disku? V BIOSU nic videt neni , na strankach
> vyrobce maji vse mozne, ale o geometrii jsem nanasel nic, na disku je
> jen udaj LBA 1953525168

To je plna geometrie. A FreeBSD ve skutecnosti pro pristup na disk nic
jineho nepotrebuje. V tomto pripade. A utility, ktere zapisuji udaje na
disk nejsou dost soucasne aby tam "stare" udaje, ktere jsou v tomhle
pripade konstantni, vyplnily samy.

> To su len predsudky.
>
> Pouzivam:
> backup01               2.7T   1.0T   1.7T    38%    /backup
>
> Ide o ZFS verzie 6 (Solaris 10 08/07, +- zhodna implementacia ako v FreeBSD 7-STABLE)

Prestava cehokoliv dulezitejsiho na 7-STABLE me prilis neoslovuje. A to,
ze na jinem systemu je ZFS zaintegrovan tak, ze je stabilni me pro
posuzovani nakolik bude stabilni po zaintegrovani to 7-STABLE nepriada
nijak relevantni.

Ale to je stokrat omlety spor, kde zadna ze stran nema nove argumenty.

Pro kazdou populaci existuji v kazde situaci jedinci s progresivnim
pristupem a jedinci s konzervativnim pristupem. A cela skala mezi nimi.
Mechanismus prirozeneho vyvoje je na tom primo zalozen a nemohl by bez
toho fungovat.

Tohle za tebe nikdo nerozhodne. Jsi dospelej a jsou to tvoje data (a v
horsim pripade dokonce tvoje nejsou, jen za ne odpovidas).