problem s disky

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Fri Nov 21 06:13:44 CET 2008

> Asi neexistuje /dev/ad10s1d alebo /data/data-novell... niekde si asi
> spravil chybu.

existuje oboji

> nie je mozne menit partition table za behu systemu, musis spravit to, co
> ti radi ta hlaska, teda ako root spustit:
> sysctl kern.geom.debugflags=16

jo to jsem samozrejme udelal

> JJ, niekde v tom robis zmetok.

vypada to spis na dojebkanej disk, dalsi 2 kusy jsou bez problemu.
Zkusim od WD stahnout nejaky nastroj na low levell format a pustit to na
ten disk.

zkousel jsem ten hadr pripojit i do jinych SATA portu, ale se stejnym
vysledkem.

Mohl by mi nekdo vysvetlit klic, podle ktereho se prirazuji cisla disku
v systemu? Jeden disk je ad4, druhy ad8 , dalsi ad12 a posledni ad14.
Pritom deska ma moznost pripojit jen 2 PATA a 5 SATA zarizeni.

dale by me zajimalo, jakym postupem zmenit oznaceni disku, pripadne
upravit fstab na korenove particii. Instaloval jsem to na jedne desce,
kde korenovy disk dostal ad4, ale pak jsem zjisti ,po nainstalovani
systemu, ze deska je vadna a vidi jen 2 disky.
Vzal jsem jinou desku a tak dlouho jsem zkousel rootovskej disk
zapojovat do SATA portu, az jsem nasel ten spravnej.Ale kdyby jedna
deska disku priradila ad5  a druha jej nenabizela, tak jsem v ..........
Mate nejaky odzkouseny postup, nebo link?