4-5TB pod FBSD?

Jan Dusatko jan at dusatko.org
Sat Nov 8 13:31:32 CET 2008

> Zdar vsem,
>
> ma nekdo z vas zkusenosti s vytvarenim vetsiho datoveho uloziste -
> rekneme 4-5TB pod freebsd?
> Momentalne resim jaky zvolit FS. Mam hw raid5 z peti 1TB disku a nemuzu
> se dobrat nejakeho rozumneho
> reseni. Dlouho uz cekam na stabilni ZFS, ale toho se nejspise u fbsd
> nedoziju. UFS2 ma limit 2TB a neni navrzen
> na vetsi velikosti. Jde to sice obejit pomoci GPT, ale to je jen
> berlicka pro zoufalce. Otazka tedy je...existuje jeste
> nejake jine reseni pod FBSD? Nejedna se o nejakou superprodukcni
> masinu,
> [...]

Ahoj,
jeste jsem to neresil, ale take mne to ceka. Jinak, bych si dovolil
odporovat. UFS-2 pouziva 64bitovou strukturu, ale jenom par nastroju stále
pouziva 32-bitovy pristup. Vlastní systém by mel bezet do velikost 2^73 byte
(2^64 * 512). Pro mne to znamena ne ze to tento system neumi, ale ze to není
dostatecne odzkousene. Patrne se z nedostatku jinych moznosti rozhodnu pro
test ZFS bojem ... ale je tu jeste prilis kratce.

Honza