padanie sargu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 3 10:25:48 CET 2008

valko at kcorp.sk napsal/wrote, On 11/03/08 09:55:
> Stretol sa niekto z padanim sargu pri vacsom logu (squid) access.log ???
> (viacere stroje) ked je log cez 5MB tak zacne sarg core dumpovat (padnu

sarg (a nakonec ani squid) nepouzivam, ale tohle vypada jako nasledek
prasackeho programovani v sargu. Volani nejake systemove funkce
nedopadne tak, jak si programator myslel, ze urcite dopadnout musi, a
kdyz nasledne pouzije to, co si mysli, ze se vratilo (ale nevratilo) tak
je to vadne a dojde k abendu.

Pricemz to, co selze by patrne mohl byt 'malloc' a duvod proc selze by
mohl byt "naraz na limit maximalne pouzitelne pameti. Tuhle teorii
overis lehce - zvetsis limit a pokud to projde, nebo to sice spadne, ale
az pozdeji, tak je to ono.

ALternativne to muze byt vnitrni preteceni neceho uvnitr, co ma fixni
velikost, ktera mela byt dostatecna "pro kazdeho" a tak se s jejim
pretecenim nepocita.

Nakonec, kdyz ten sarg prelozis tak, aby obsahoval debugovaci informace
(-g) tak po padu bude v .core dost dobre videt, kde to spadlo a mohlo by
byt i videt proc.