Re: OT-Re: bsd a páskové mechaniky

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Mon Oct 20 11:05:05 CEST 2008

----- Original Message -----

> mohl by jste se svojich pratel zeptat na nasledujici chybu? Objevila se
> mi na jednom linux serveru a mam strach, ze mechanika umira.Cistil jsem
> ji, zkusil nove medium a nic. Par souboru to zapise a pak smrt.

> [root at mfgpro /]# dmesg | grep st0
> Attached scsi tape st0 at scsi1, channel 0, id 3, lun 0
> st0: Block limits 1 - 16777215 bytes.
> st0: Error with sense data: Info fld=0x1ab800, Current st09:00: sense
> key Medium Error

Nevim jak to chape linux. pri bootu se pozna jak tu pasku detekoval. Tenhle
dmesg je az z provozu.

U starejch pasek se mi obcas stalo, ze se mechanika tak nejak zakousla a uz
nechtla ani cistici pasku. (to je celkem dobrej indikator, pokud mechanika
pozna cistici kazetu, tak si zacne blikat svetylkem smetacku (pokud ma) a
smrdla si o ni hlavu a asi za minutu ji vyplivne)

pak docela pomohlo mechaniku vyndat a uchostourem namocenym v alkoholu (ne
rum, ale nejakej cistej denaturak) proklepat pacicky ktere omotavaji pasku
kolem hlavy.

Jindra